ruang yang aku perlu adalah ruang untuk bebas melakar hati, baik di kanvas mahupun teknologi.

simplest thing i ever tell.

My photo
ke kiri kanan depan atau belakang, hasilnya tetap satu.

Dec 16, 2010

kecap impian, kini lebih berani.

aku ada satu impian,
iaitu aku ingin cuba teroka selok belok perdagangan antarabangsa,
dengarnya macam thrill je kan?
tapi bukan senang nak sampai kesitu.

plan asal nye,
aku nak kejar selok belok dari segi theory dulu,
then baru berjinak2 dengan realiti yang lebih praktik.
tapi kata orang pengalaman hidup tu lebih besar erti die,
benda yang tak mungkin diajar dalam buku.
tapi kalau kosong ilmu didada pun xguna nak berbual panjang kan.
jadi lepas habis diploma in banking,aku akan berhijrah ke deg. in international business.

tapi sekarang,
tuhan bagi aku satu jalan, satu peluang.
untuk aku praktik kan terus, belajar dari kosong.
bukan habuan yang buat aku tertarik,
tapi peluang aku untuk realisasi kan impian sendiri.
orang kata demi kepuasan diri.

'offer' tu once of a lifetime opportunity untuk aku belajar benda yang xde dalam buku.
berani memang cukup berani untuk ambil risiko.
cuma aku tetap xkan lepas kan ilmu theory tu.
sebab itu je ibadah aku buat masa ni,
walau sekadar part time student pun, aku tetap akan capai.

ini jalan yang Allah bagi buatku,
dan aku pasti inilah yang terbaik,
kerna Dia lebih tahu cara untuk memperbaiki hambanya.
*smiling sincerely.

2 comments: