ruang yang aku perlu adalah ruang untuk bebas melakar hati, baik di kanvas mahupun teknologi.

simplest thing i ever tell.

My photo
ke kiri kanan depan atau belakang, hasilnya tetap satu.

Feb 22, 2011

SW,soalan akhir

anak adam,
kau tahu ini ditujukan buat kau,
dan aku tahu ini bakal dibaca oleh kau.
dan memang dengan niat aku menulis ini,
agar rasa terkilan ku boleh kau jawab.

sejak dari kau 'walkaway' dengan penuh gaya tu,
kau memang dah rancang lama kan?

dan kalau kau pernah ada rasa belas,
dan harapan ku hanya ingin maruah ku tidak seperti ku sangka,
dan kalau kau tidak menganggap aku senang,
dan kalau kau masih ada perikemanusian,

aku tahu kau dengan semudahnya akan tangkap apa yang aku cuba ajukan.

jawab satu soalan yang lama tersimpan di benak ku,

nov semester break 2010,
kali terakhir kau jumpa ku,
kau telah pun tawar hati,
dan u did it on purpose right?
sebab kau tahu kau akan berlalu pergi tanpa menoleh,
kau merancang tu agar kau xterkilan kan?
kali terakhir itu, telah kau rangka awal bukan?


kalau betul apa difikiran ku,
aku doakan kau gembira atas apa yang telah tersurat.

14 comments:

  1. ape sume orang sedih ni....
    entri ni soalan jela..
    teruk sangat ke rupe bentuk aku sampai sume menangis je tgk aku.
    tepon aku pun menangis jugak.
    haihh..runsing teman..;)

    ReplyDelete
  2. u must move on azah. luar nampak okay, hakikatnya; hati kau sakit. dont pretend like nothing happen. hahah. Emo dah aku.

    ReplyDelete
  3. im moving on,
    it's just that a few things need to be resolved.
    no worries k dear?
    im gettin my momentum back.

    ReplyDelete
  4. yeah2..moving on pls..like me..haha.it's so not worth to mourn or feel aggrieved..ok.
    plus the annoying thingy of that lil niece of yours is on purpose ok..haha

    ReplyDelete
  5. yeah. apa yang pernah kau beri, tu la yang kau dapat balik.kan? kenal diri sendiri dulu. pastu baru bole kenal orang. jgn selalu tertipu dengan kebaikkan orang.

    ReplyDelete
  6. azura:moving on lah ni. and the annoying thingy of si kepoh tu MEMANG on purpose!. hehe..

    A:somestimes we've been blind by kebaikan diri sendiri sampai x boleh pk betul2.;)

    ReplyDelete
  7. rasa2 diri sendiri tu baik ke? duduk depan cermin, pastu cuba kenal diri sendiri. ;)

    ReplyDelete
  8. not too perfect tp da cukup baik..;)

    ReplyDelete
  9. baguslah. harap2 macam tu la. tapi selalunya orang yang baik takkan cakap macam tu. jadi, fikir2kan la. bukan niat nak merendahkan. tapi cuma memperbetulkan. ;)

    ReplyDelete
  10. shafiq wahab? :)

    ReplyDelete