ruang yang aku perlu adalah ruang untuk bebas melakar hati, baik di kanvas mahupun teknologi.

simplest thing i ever tell.

My photo
ke kiri kanan depan atau belakang, hasilnya tetap satu.

Apr 1, 2011

culture shock si puteri hawa.

kenapa culture shock sangat?
bukan patutnye berubah kepada yang lebih baik ke?
haih la anak hawa.

oh silap!
kau mungkin xingin dipanggil anak hawa,
sebab x up to date,
tapi kau lebih rela dipanggil daughter of Eve,
sebab lebih barat,
bukan begitu?

sekarang baru diri ni faham,
mungkin dulu sesetengah meklasifikasi aku sbgai 'sosial',sebagai kau,
over acted or over react dengan kaum lain jenis,
dan sekarang aku lihat layaran aku yang dulu.

tanpa segan berpapasan,
tanpa silu berdekatan,
dan mereka yang pergi dari ku kerana aku begitu dulu,
kini berdamping dengan orang seperti ku yang dahulu.
aku pula yang malu memandang.
nampak tak roda dunia?

sila hold on to someone better,
sila hold on to someone that can guide u,
kau punya mereka yang mengharapkan kau di alam sana,
yang harapkan bacaan untuk padamkan azab disana.

aku hanya melihat dari jauh dan harapkan bahagia,
jangan berdamping dengan culture shock,
dan menambahkan catitan di bahu kiri.

aku juga sedang berubah kearah lebih baik sedikit demi sedikit.
dan demi ku sendiri,
agar diterima di bahu kanan ku oleh Pencipta ku.

3 comments:

  1. that nice azah. go forward. bialah kawan ko menerima seadanye.

    ReplyDelete
  2. syasya:cakap pasal diri sendiri dan yg terlalu kat depan mata.;)


    seli:haha..aku cakap pasal kau ni..kau kan kelempuk.

    ReplyDelete