ruang yang aku perlu adalah ruang untuk bebas melakar hati, baik di kanvas mahupun teknologi.

simplest thing i ever tell.

My photo
ke kiri kanan depan atau belakang, hasilnya tetap satu.

Apr 8, 2011

my one and only talent.

aku takde talent lain,
selain observed orang and buat orang sedih,
bukan lah satu kebanggaan tapi itu lah yang sebenarnye.
but somehow, a few people seems to realized that i have no talent in berterus-terang at ALL,
espcecially when it come to heart and soul and feeling too.

Shasha Hakem

as i said ealier,this is ONE of people that seem to realize.
she might not spending to many time with me,
but a few shot that she tried,
hit the BULL's EYE!
dear friend,bukan niat hati ni nk buat awak sedih,
tapi itulah hakikat.
mungkin diri ni nampak perfect,kuat,tabah and never seems to care,
tapi aku jugak punya hati untuk rasa,
mata untuk pandang dan lihat keliling,
saya xpandai nak express what i feel through words that is well spoken,
sebab nanti maksudnye akan jadi lain.
jadi menulis adalah satu jalan lain.
and thanx for realiazing that im this kind of people,
which others xpernah faham cara ku.;)


there is another person that seem to look up upon me,
that put me as one of the bravest he ever known.

hafeezi razikin
he once said that,
"ko wanita yg gigih za yg pernah aq jumpa"
thanx,
tapi jangan sanjung aku terlalu tinggi,
takut nanti lupa diri,
i've made mistake dan sebab kan itu aku jadi gigih.
kalau aku diletak kan di tempat teratas,
aku takut satu hari nanti aku akan rebah ke bumi,
aku jatuh dan xmampu bangkit lagi,
sekaligus hancurkan expectation kau,
macam aku pernah cakap,
hidup ni akan sentiasa diduga oleh sang pencipta,
cuma dugaan sekarang masih mampu aku tanggung,
dan yang hadapan belum tentu lagi.


dan aku juga punya seorang yang aku letak kan diantara yang tertinggi,

hatta jasmi

reason why is this guy antara yang diatas,
sebab jalan hidup dia yang buat aku sedar,
aku seorang yang sangat beruntung,
dan he struggle for improvement,
yang mana aku respect orang macam ni.
tapi kau harus tau, 
tangis ku bukan kerana aku sedih akn perlakuan kau,
tapi aku marah atas apa yang kau lakukan,
dan marah ku bukan untuk aku luahkan.
sangkaku kau berbeza dengan yang tipikal,
tapi ternyata kau terpengaruh dengan yang tipikal.
tangis ku bukan kerana aku tangisi engkau yang terpengaruh,
tapi tangis ku kerana aku kecewa,
kau yang aku sanjung tidak memahami ku.



dan aku sedar,
aku mungkin xsesempurna hawa yang sentiasa lengkap adam,
aku xmungkin akan sesempurna Muhammad s.a.w yang selalu pandu umatnya,
tapi aku yakin,
aku akan terus tegak berdiri selagi diri ini mampu
walaupun dalaman ku benar-benar rapuh,
agar kalian xturut rapuh melihat ku rebah suatu hari nanti.



2 comments:

  1. hanye utk kau,
    aq tabik spring,
    kerna ko mmg kaki puitis. hehee

    ReplyDelete
  2. hahah..thanx la seli..
    kau dari dulu sampai skang sentiasa appreciate keje aku.hahahahha

    ReplyDelete