ruang yang aku perlu adalah ruang untuk bebas melakar hati, baik di kanvas mahupun teknologi.

simplest thing i ever tell.

My photo
ke kiri kanan depan atau belakang, hasilnya tetap satu.

Apr 11, 2011

khilaf ku.

few days back,
i have made a mistake,
mistake that i couldn't deny,
mistake that took me some time to recover.
and it reminds me to the past that i couldn't erase,
it reminds me to where i belong.

walkaway penuh gaya tu,
itu dugaan kah ya Rabb?

haluan ku yang xlagi lurus,
dugaan kah agar aku kembali ke jalan kau?

the 'nerve waking' night i had,
itu peluang kah yang kau bagi untuk aku sedar?

segala memori dalam khilafku waktu itu,
segala perasaan ku lalui tika khilaf ku,
hilang ingatan yang sebentar itu,
itu ingatan kah buat ku?

memori dalam memori,
waktu yang terasa perlahan,
setiap pergerakan ku mengejutkan saraf tunjang,
deja vu dalam setiap perlakuan,
imbasan layar bagai shutter speed rendah,
mulut yang xhenti menuturkan tanpa sedar,
aku seakan terlupa bernafas,
aku seakan berhenti bernafas,
aku seakan berhalusinasi,
berat kepala ku seakan ingin melepaskan segala memori yang xtergapai,
segala kekuatan yang aku cuba pertahan kan,
segala ketabahan yang aku cuba tekan kan,
dan aku sedar yang aku sememangnya lemah di dalam,
dan akhirnya aku hilang dalam sedar ku,
aku sedar dalam tidur ku,
tidurku melayang kan segala memori.
dan khilaf ku xmungkin aku putarkan semula.

ampun ku panjat kan atas khilaf ku ya Rabb,
khilaf ku which remain in my blood,
khilaf ku yang aku sesal,
khilaf  yang buat aku tersadai xbernyawa,
khilaf ku yang tidak membawa sebarang kebaikan untuk ku.
ya Rabb, permudahkan perjalanan ku kepada kau,
aku telah sedar dalam peringatan kau beri kan.

No comments:

Post a Comment