ruang yang aku perlu adalah ruang untuk bebas melakar hati, baik di kanvas mahupun teknologi.

simplest thing i ever tell.

My photo
ke kiri kanan depan atau belakang, hasilnya tetap satu.

Apr 6, 2011

tipikal friend of mine.

hari ni kita belajar pasal satu benda yang paling penting sekali dalam hidup,
which is tentang kawan2.

normally we gonna have kawan senang ATAU kawan susah.
jangan salah faham tapi itu dua perkara yang berbeza.
xpernah sekali dalam hidup seorang manusia pun yang wujud kawan susah dan senang,
yang ada hanya IBU dan BAPAK.

based on my personal experience,
kawan2 ini akan hadir demi memporak peranda kan perasaan yang semakin pulih,
demi mencerca pilihan,
tapi aku ada satu soalan untuk semua jenis kawan yang seperti ini,
"mana kalian waktu aku jatuh xmampu bangun demi melihat hati ku berderai dan hilang?"
boleh jawab?
xrasa bersalah ke berperangai macam ni?

aku gagah kan kaki sendiri demi bangkit dan cuba berlari,
aku tembok kan muka demi mengutip cebisan hati yang kalian pijak,
aku buta kan mata dari melihat senyum sinis yang kalian lemparkan,
aku pekak kan telinga dari mendengar bisikan kalian yang bahagia tertawa kan ku,
dan hakikatnya aku jadi bahan untuk buat kalian bahagia,
aku redha kalau itu ketetapan ku.

tapi mana kalian waktu aku memekik meraung meminta tolong dalam diam?
mana kalian waktu aku kesakitan menanggung perit?
dan mana kalian waktu aku hilang arah tanpa tempat berpegang?
apa yang kalian mampu waktu itu hanyalah menyalah kan ku tidak terima hakikat.
tanpa rasa sendiri peritku.

dan kalian tiada hak untuk caci perlakuan ku sekarang,
memikirkan nya pun bukan hak kalian,
hanya 4 nama yang mampu pertikaikan keputusan ku,
Nadiah Nadirah,Nor Hasnida,Hafeezi Razikin dan Syafiq Zamri.
hanya ini yang boleh berkata tentang ku.
bukan kalian!
dan aku kecewa kalian xpernah sekali pun berubah.
dan ingat,
roda ini akan sentiasa berputar,
dan bahagian kalian akan tiba.

2 comments: